Halverwege onze vakantie

8 mei 2018 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Gisteren (7-5-2018)

We zijn wat later onderweg dan meestal. Dick wil eerst graag een paar caches (traditionals) in Torrey scoren. Drie snel gevonden, eentje veel te lang naar gezocht (en dus niet gevonden). We gaan tegen het advies van de TomTom in een alternatieve route nemen namelijk de de scenic highway 12. Wat een prachtige route, echt geweldig!. We gaan helemaal door de bergen (sneeuw langs de kant) en op de top (bijna 2800m) vinden we ook nog een cache. (Dick is helemaal gelukkig). Rond half drie zijn we op de nieuwe campgroud Ruby”s inn RV Park. Groot opgezet gebeuren maar wij hebben een prima plekje, vrij vooraan. Dat is fijn want de shuttlebus stopt voor (wel 3’ lopen vanaf de camper). We gaan vrijwel meteen weer weg en pakken de shuttle naar Bryce canyon.. Weer zo een prachtige omgeving. We lopen vanmiddag langs de Rim en gaan morgen een grote hike in de canyon lopen. Wederom prachtig. In Bryce canyon staan allemaal hoodoos: lange steenrode (soms met witte toppen) “pilaren”. “s Avonds gegeten in het restaurant van Ruby’s main lodge: cowboy”s buffet (alles is hier in western stijl).

Dinsdag 8-5-2018

Het was vannacht weer heel koud (net boven het vriespunt), maar als we wakker worden is de lucht stralend blauw. Voor het eerst buiten ontbeten in de zon (wel met dikke vesten aan)

Omdat het helemaal niet warm is en we de hele dag de tijd hebben doen we rustig aan. Bekijken even goed de “map” die je hier bij ieder visitor center krijgt en waarop de verschillende hikes staan. We besluiten een combinatie van verschillende te maken.

We starten met Queens Garden, gaan dan door op de Peekaboo loop en lopen het laatste stuk van de Navajo trail. Wat een heerlijke wandeling: stralend zonnetje zacht windje, schitterende omgeving. Daar wordt een mens heel blij van. We zijn vierenhalf uur onderweg, hebben een hoogteverschil van minimaal 482 meter overwonnen en hebben hele moeie voeten maar wat een voldaan gevoel.

Bij de camper lekker waterijsje gegeten (het voordeel van een camper met koel/vrieskast).

Dick doet een tukkie en ik schrijf even een stukkie in de schaduw van een paar (heerlijk ruikende) dennenbomen. Straks nog even het stadje in en morgen op naar Zion.