San Francisco

17 mei 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Donderdag 17-5-2018

Vanaf onze campground bij Santa Cruz is het slechts anderhalf uur rijden naar het inleveradres van de RV ten zuid-oosten van San Francisco. Dat is fijn want zo een laatste ochtendje ben je toch altijd nog druk. Alles even schoonmaken, toch nog wel veel weggooien en natuurlijk de auto voltanken wat betreft benzine en propaangas.

Keurig op tijd zijn we bij Cruise America. De dame heeft niets aan te merken en we kunnen eigenlijk heel snel weg. Voor de deur staan al taxi's klaar. Wij nemen een taxi naar de BART in Fremont. BART is het metro/trein systeem van San Francisco en omgeving. Met een klein uurtje zijn we bij Powell station (slechts 3 minuten van ons hotel). Gelukkig kunnen we meteen in het hotel.Even wat spullen uitpakken, half uurtje op bed liggen en dan de omgeving verkennen. We lopen naar Union  Square en naar China Town. En omdat we nog zo weinig gelopen hebben de laatste dagen, gelijk maar door naar de kust: naar Pier 39 en Fisherman's wharf. We horen en ruiken de zeeleeuwen van afstand. Op de terugweg eten we wat in Cafe Mason (Dick een grote burger en ik quesadillas pollo). De dag eindigt alweer met hele moeie benen: SF is echt enorm heuvelachtig, de route die wij lopen is echt af en toe enorm steil.

Morgen fietsen huren en een tour met gids (oa over de Golden Gate Bridge): ik ben benieuwd.