We gaan weer naar huis

19 mei 2018 - Internationale luchthaven van San Francisco, Verenigde Staten

Zaterdag 19-5-2018

En dan zijn we al weer op een vliegveld: SFO. De vakantie zit er bijna op. Vanochtend zijn naar Alcatraz geweest. We waren er veel te vroeg (tram reed vanochtend wel snel); dus daar op ons gemak ontbeten (scrambled eggs, sauzijsjes, bacon etc met een broodje). Een half uur voor de afvaart moesten we al in de rij staan (als brave burgers doen wij dat dan). Er staat dat er pas weer tickets zijn volgende week dinsdag, gelukkig hadden wij weken geleden al online geboekt.Met de ferry zijn we met een kwartier bij Alcatraz. Globale uitleg van een ranger (ook dit is een "nationaal park": dat het eerst een fort was; daarna 30 jaar een gevangenis; en tegenwoordig dus een toeristische attractie. We hebben een (nederlandse) audiotour door de gevangenis. Wel heel bijzonder om dit allemaal in het echt te zien (Snel maar weer eens de film"the Rock" bekijken).. Op het eiland "wonen" ook veel vogels ( vooral meeuwen en aalscholvers), maar door het broedseizoen was een deel van het eiland daardoor afgesloten. Daardoor konden we de tuinen niet zien. Het waaide trouwens enorm op het eiland. Toen we de "buitenplaats" bekeken ging Dick zijn petje er vandoor, gelukkig nog kunnen redden. Terug op het vastenland nog wat geshopt en een cache gevonden. Inmiddels was het ook wat warmer geworden dus nog even lekker op een terrasje in de zon gezeten. Daarna koffers opgehaald bij ons hotel en met de BART naar het vliegveld. Hier ging alles zeer voorspoedig. Zijn door de douane en hebben nog anderhalf uur voor vertrek.

We hebben een top-vakantie gehad. Heel veel gezien, vaak echt prachtige natuur en heel gevarieerd. Veel aardige mensen ontmoet.. En we weten vrij zeker in dit land komen wij nog wel eens terug.