Death Valley

12 mei 2018 - Lake Isabella, California, Verenigde Staten

Vrijdag 11 mei 2018

Gisteravond heerlijk gegeten bij een Amerikaans/mexicaans restaurant. Leuke locatie, lekker eten; we zien voor het eerst kolibries en een Elk (soort hert) staat aan de overkant de plantjes uit iemands zijn tuin te eten. Vanochtend vroeg vertrokken, het is een behoorlijk eind naar Death Valley (we doorkruizen vier staten: Utah, Arizona, Nevada en Californie) en we willen bij St George (na 1 uur rijden) gelijk boodschappen doen bij de Wallmart. Van de prijzen hier bij de kleine buurtsuper in Zion kregen we een hartverzakking. We laden onze kar lekker vol: water, groente, fruit, vlees etc. We halen bij de Starbucks een (grote) koffie en vervolgen onze reis. Bij de ingang van het park zit geen ranger maar je kan wel een info-folder pakken. We besluiten gelijk door naar Dantes View te rijden. Je mag deze weg niet op als je langer bent dan 25 feet. (onze RV is 25 feet (7,6 m) en we hebben wel een beetje de kriebels maar doen het toch. Goed besluit, je moet weliswaar een lange weg omhoog met aan het eind stuk of wat haarspeldbochten (vandaar die beperking), maar gelukkig geen tegenliggers. Het uitzicht is heel mooi en bijzonder. Bergen met in de vallei zoutvlaktes. Vervolgens naar Zabriskiepoint: met heel bijzondere "gouden" en donkere rotsen.Daarna gaan we eerst naar de camping. Wel fijn dat we dat nu doen want het is toch even zoeken (staan dus eerst bij de verkeerde). Het is een camping zonder hook-up maar behoord wel bij een luxe golfresort. Er wordt gezegd dat we ook van het zwembad gebruik mogen maken. Omdat het behoorlijk waait (dat doet het zo ongeveer de hele vakantie) besluiten we eerst de omgeving verder te verkennen en dan morgenochtend te gaan zwemmen. Dus gaan we naar Badwater Basin, het laagste punt van Noord-Amerika (86m onder zeeniveau), een surrealistisch landschap van zoutvlaktes. Amerikanen bekijken dit vanaf de parkeerplaats maar wij lopen natuurlijk een eindje. Als laatste doen we scenic drive (one-way, ook weer tot 25 feet): Artists Palette. In het late middaglcht (bijna sunset) kleuren de rotsen prachtig: het is bijna niet echt). We zijn laat terug. Snel iets eten en dan met een kleedje op het golfterrein om de sterrenhemel te bekijken (best een beetje eng, ik schrik van ieder gekraak, haha) Helaas behalve wind ook wat wolken, maar toch.... Mooi hoor

Zaterdag 12 mei 2018

Vanochtend inderdaad eerst gezwommen: wat een decadent gebeuren hier. Maar het zwembad is heerlijk (lekker warm) en behoorlijk groot. Er bleek ook Wi-fi dus gelijk even geappt. Dick nog twee caches gescoord en toen op pad (het is al 11.15). We bekijken langs de route nog de Sand Dunes en een ander uitzichtpunt. Daarna door naar Lake Isabella. Ook nu weer onderweg veel wind. Het is een prima camping maar niets in de directe omgeving dus vandaag even niet wandelen. Beetje vroeg eten en morgen wel vroeg op pad, richting Yosemite!