Eindelijk weer Wi-Fi

1 mei 2018 - Lake Powell, Verenigde Staten

Noch in las Vegas op campground Circus Circus noch op Mather campground in de grand canyon hadden we Wi-Fi dus een paar verslagen achter elkaar.

Zaterdag 28-5-2018

Gisteren verliep de vlucht van Londen naar Las Vegas voorspoedig. Zowaar een beetje gedoezeld. We moesten wel lang in de rij staan bij de immigration maar daardoor lagen onze koffers al op de band en bij de douane konden we zo doorlopen. In de rij had ik geprobeerd mijn oude telefoon aan de praat te krijgen met een door ons bestelde prepraidkaart voor de USA, helaas niet gelukt. Dus een Uber besteld met Dick zijn telefoon. Ging eigenlijk best goed, alleen konden de chauffeuze en wij elkaar niet vinden. Gelukkig bleef ze wel wachten en bracht ze ons vervolgens naar het Flamingo Hotel by Hilton, midden op de strip.

Hoewel we alle twee erg moe waren vonden we dat we toch echt Las Vegas by night moesten aanschouwen. Ik heb nog nooit autistische trekjes bij mezelf bemerkt, maar ik raakte (waarschijnlijk door vermoeidheid) echt overprikkeld. Wat een hoeveelheid mensen, wat een hectiek en wat een herrie!. De fonteinen bij Bellagio waren in ieder geval prachtig.

Vandaag Las Vegas overdag bekeken. Eerst de tuin met flamingo’s in ons eigen hotel, daar ook ontbeten (niet zo gezond maar wel lekker haha: croissant met aardbeien, een sticky caramel/noten broodje en een bananen, walnoten muffin: allemaal groot, wel alles keurig gedeeld) En een kop(je) koffie, American size.

Toen de strip op: Venetian Pallazo; Ceasar Palace; Treasur Island en het Mirage hotel: overal heel veel gokautomaten en tafels, prachtige hotels en winkeltjes. Toen terug naar hotel om koffers op te halen en naar de camperverhuur te gaan. Toen we langs de gokautomaten liepen was zowaar een 1 dollarfruitkast met een ouderwetse trekstang. Dick zat klaar voor de foto trok en won, dat gezicht haha. 1 dollar erin 10 eruit , toch leuk.

Met opnieuw een Uber naar Henderson voor onze 5-persoons camper. Snel aan de beurt gelukkig en daarna naar de Walmart. Hier twee karren met voedsel en vooral erg veel water aangeschaft. En natuurlijk stoeltjes en voor Dick zijn kampeerbijl. Hij ziet het helemaal zitten hout hakken en vuurtje stoken. Daarna naar onze eerste campground: circus circus oftewel een grote parkeerplaats.‘s Avonds toch maar weer even naar de strip (vulkaan van het Mirage bekijken), was best ver lopen. Dus heel moe ons bedje in.

Zondag 29-4-2018

Rond 8.30 vertrokken richting grand canyon, gevoelsmatig het  echte begin van onze roadtrip. We besluiten de Hooverdam over te slaan, zodat we vroeg genoeg op Mather Campground aankomen om nog iets te kunnen doen. Het is best een lang traject 275 miles (440 km). Het nadeel van een camper is het benzineverbruik (ongeveer 1 op 4!) en de herrie die het maakt tijdens het rijden. Het wegdek hier is niet overal even best, twee keer schoot een kastje open waar onder andere een gallon water in stond: dop eraf water door de camper. De witte handdoek doet vanaf nu dienst als dweil.

Bij de park-entrance een Annual Pas aangeschaft, hiermee kunnen we in (bijna) alle nationale parken. Mooi plekje tussen de bomen, een picknicktafel en een vuurpit, We gaan vrijwel meteen op pad. Er is hier een geweldig shuttle-bus systeem: drie verschillende lijnen die je overal brengen en die iedere tien minuten rijden. We gaan met de bus naar het westen van de South Rim. De bus rijdt langs de rim trail, waar je op verschillende punten kunt uitstappen om een stukje van de trail te lopen, daarna kan je dan weer gewoon een volgende bus pakken etc. Tweemaal uitgestapt en die schitterende canyon bekeken. Als we terugkomen gaat Dick gelijk hout hakken en een vuurtje stoken (hij is in zijn element). Als we gegeten hebben (de voorgebakken kip afgegaard boven het vuur), gaan we al vroeg naar bed. Was wederom een vermoeiend dagje.

Maandag 30-4-2018

Vandaag onze eerste hike. We gaan de South Kaibab Trail lopen. Met de bus naar het startpunt. We lopen naar Cedar Ridge (340m dalen) en daarna weer naar boven. We hebben lange broeken en vesten aan want het is behoorlijk koud. Gelukkig schijnt de zon wel, maar toch… Het is een prachtige wandeling en hebben dan ook heel veel foto’s gemaakt.

Op de terugweg met de bus langs het visitor center in de hoop op Wi-Fi Helaas heel slecht bereik, dus maar een smsje naar het thuisfront. Achter het Visitor center ligt Mather Overlook. Heel breed  uitzichtpunt, heel mooi, wel heel toeristisch.

Terug naar onze campingplaats voor de lunch. Einde van de middag willen we weer naar de Rim trail gaan. De zonsondergang schijnt daar prachtig te zijn. Hopelijk klaart het dan wel op want nu is het bewolkt

Dinsdag 1-5-2018

Gisterenavond wel opnieuw naar de rim gegaan voor de sunset, ondanks de bewolking. Er was slechts een kiertje waar de zon doorheen kon, maar toch mooi.

Vandaag naar Page voor de lower antelope canyon. Helaas stond er te veel wind en werd de excursie gecanceld. Erg jammer, maar aan het weer kan je niet veel doen. En gezandstraald worden is ook niet echt fijn. Dus naar Horseshoe bent gegaan. Hier maakt de Colorado een bocht van 270 graden. Vervolgens naar de camping in glenn canyon national recreation area. Ook al weer zo mooi. Prima plekje full hook-up. Dus alle apparaten aan het "zuurstof" en afvoer voor ons zwarte en grijze water (riool en douche-water)

1. Roos Spaander:
    2 mei 2018
    Wat leuk om dit te lezen. Al veel moois gezien! En 10 dollar erbij hahaha. Goede reis op jullie road trip xxxx
  2. Daan en Marjolein:
    2 mei 2018
    Hee Erna en Dick, super om te lezen! We blijven jullie volgen hoor!
    Geniet!