Ja hoor weer Wi-fi en inmiddels op Capitol Reef

6 mei 2018 - Torrey, Utah, Verenigde Staten

Woensdag 2-5-2018

Als ik rond 6.15 wakker wordt zie ik dat zowel Wouter als Maaike onze appjes van gisteren gelezen hebben en gereageerd. Ben gelijk goed wakker. Met beiden gezellig een tijdje gevideo-whatsappt. Hierdoor zijn we wat later dan gepland klaar voor vertrek. Het idee is om nogmaals te proberen de lowerantelope canyon te bezoeken. Als we wegrijden begint het echter te regenen. Eerst zachtjes maar al snel stevig. We besluiten niet meer voor de antelope-excursie te gaan. Dus rijden we door richting Monument Valley. De regen gaat over in felle hagelbuien. We moeten er wel om lachen: wind, regen, hagel en onweer, We hebben inmiddels alles langs zien komen. Na een koffiestop kruip ik voor het eerst achter het stuur. Ik hou niet erg van autorijden, maar vind dat ik het toch moet proberen. Het was wel okay, maar ben blij als Dick het laatste stukje doet. Eigenlijk mogen we pas om 16.00uur inchecken maar we melden ons gewoon al om 14.00 en niemand doet moeilijk. We staan op een soort langerekte parkeerplaats maar het uitzicht is fenomenaal. Onze excursie met een Navajo-indiaan, staat om 16.00 gepland. Het ziet echter heel donker en al snel begint het te regenen, onweren en fors te hagelen, daarbij is het behoorlijk koud. Het gaat ons toch niet voor de tweede keer gebeuren dat een excursie wordt afgelast? Gelukkig komt Daffie, een zeer fors uitgevallen Navajo ons keurig op tijd ophalen uit de lobby van het VIEW hotel. We blijken de enige twee deelnemers te zijn. Daarom gaan we niet met een 9-persoons open “golf-karretje” op stap, maar met een dichte terreinwagen (he wat rot,). Het is een geweldige excursie. Duurt tot na zonsondergang en we hebben onderweg alle weerstypen langs zien komen. Wat een prachtig landschap. Dit is “indianenland” zoals je kent uit de films. We krijgen veel informatie en alle tijd voor foto’s. En je gelooft het niet maar tien minuten voor sunset breekt de zon door.

Donderdag 3-5-2018

Vanochtend om 7,00uur gestart met de Wildcat-trail. Deze start direct vanaf de VIEW campground. Het is behoorlijk koud maar wel zonnig. Het is een wandeling van 3,8 mile rondom de Mitten-Butte. We komen behalve een indiaan in een pick-up niemand tegen.

Bij terugkomst ontbeten in de zon (met dikke vesten) en daarna uitgebreid gedoucht op de campground, Vooral Dick waardeert deze ruime douches (in de camper natuurlijk erg krap).

Dan vervolgen wij onze roadtrip richting Arches. Bij het dorp Bluff bezoeken we een openlucht museum en kijken een filmpje over de mensen die ooit hier (in de middle of nowhere) zijn komen wonen. Hoe haalden die mensen het ooit in hun hoofd om met hun hele hebben en houwen zomaar het onbekende in te trekken.

Rond 3 zijn we bij het nationale park Arches. Onze campground ligt helemaal aan het eind van de weg (18 mile). We bekijken enkele overviews en lopen naar Balance Rock. (gelijk hier ook onze eerste geocache in dit gebied).

Ons plekje is prachtig, het ligt omringd door rode rotsen, Voor het eten maken we eerst nog een hele leuke wandeling (herten!) naar the broken arch (start schuin tegenover ons plekje!)

Ook hier weer een vuurring. Vanavond staat een stuk zalm (gegaard boven een houtvuurtje) op het menu.

Vrijdag 4-5-2018

Maanden geleden al hebben we een wandeling met Ranger geboekt: Fiery Furnace. In dit gebied mag je alleen wandelen met een *permit* of een begeleiding van een ranger, dit in verband met verdwalen.

Onze ranger blijkt een jonge vrouw en dit is haar tweede keer dat ze deze wandeling begeleidt (oeps). Maar het gaat goed. Met 14 mensen lopen, klauteren en klimmen we drie uurl. Het is op zich niet vermoeiend maar soms wel spannend,

Na de hike gaan we een uurtje in de zon op de camping, heerlijk! Daarna richting Moab,

Om onze tijd 16.00 is het in Nederland 12 uur in de avond en is Maaike jarig. We zetten onze auto alvast bij een supermarkt en gaan dan het stadje in om te kijken waar de beste WiFi ontvangst is. Dat blijkt bij de Pizza-hut. Verplicht pizza eten en hele grote hoeveelheden 7-up, Helaas lukt het niet om te video-whatsappen, dus maar even gewoon gebeld en daarna nog een tijdje ge-appt. Gelijk naar meer mensen wat foto’s en appjes gestuurd,

In Moab liggen vrij veel caches. Dus voor de boodschappen eerst nog een tijdje gecacht.

Terug op de camping, een lekker koud biertje en natuurlijk weer een mooi vuurtje.

Zaterdag 5-5-2018

Vandaag een lange gewandeling gemaakt: devil’s garden trail. Verschillende prachtige arches gezien (landscape arch; parttion arch; double O arch en nog een aantal)Het was best goed dat we gisteren van de Ranger tips hadden gekregen over hoe te klimmen en klauteren. Want dat stond vandaag ook op het menu. Gelukkig hebben we geen last van hoogtevrees want we moesten regelmatig over smalle richeltjes in de hoogte lopen. Was echt geweldig. Verder nog 4 earth-caches gedaan, altijd leuk.

De middag lekker gelezen, gepuzzeld etc. En natuurlijk vanavond weer een maaltje boven het vuur.

Zondag 6-5-2018

Redelijk vroeg opgestaan. We wilden nog even in Arches blijven maar hadden niet echt tijd voor een lange hike. Dus wat overviews gedaan (delicatte arch) en naar Double arch gelopen. Blijft toch bijzonder hoor die prachtige natuurlijke bogen.

Vervolgens naar Capitol Reef. Ritlengte viel mee, met drie uurtjes waren we er. Dick wilde graag eerst naar de camping, zodat we aan het einde van de dag niet zouden moeten zoeken. Prima plekje, full hook-up, en Wi-fi. Even snel met thuis ge-appt en toen weer helemaal de weg terug (camping ligt net buiten het nationale park.) Opnieuw een prachtige wandeling. De rotsen hebben hier verschillende kleuren: wit met geel en roze , dan weer rood: echt heel bijzonder. Capitol reef is heel lang gerekt en smal, met in het bovenste deel een vruchtbaar gebied (Fruita) met verschillende boomgaarden (opgezet door Mormonen).

Donderdag 3-5-2018

Vrijdag 4-5-2018

Zaterdag 5-5-2018

Vandaag een lange wandeling gemaakt: devil’s garden trail. Verschillende prachtige arches gezien (landscape arch; partion arch; double O arch en nog een aantal)Het was best goed dat we gisteren van de Ranger tips hadden gekregen over hoe te klimmen en klauteren. Want dat stond vandaag ook op het menu. Gelukkig hebben we geen last van hoogtevrees want we moesten regelmatig over smalle richeltjes in de hoogte lopen. Was echt geweldig. Verder nog 4 earth-caches gedaan, altijd leuk.

Zondag 6-5-2018

Nog wat muurtekeningen (petroglyphs) van de hopi-indianenen bekeken en een stuk van de scenic drive. We zijn tegen achten weer op de camping, waar ik mij verheug op het eten in de “schuur” (op internet gelezen dat dat erg leuk is). Helaas is het zondag en dan zijn ze gesloten. Jammer hoor. Wel voor morgenochten muffins besteld van de plaatselijke bakker.

1. Roos Spaander:
    7 mei 2018
    Super leuk allemaal! Stuur je ook een paar foto s als het lukt met wifi?