Melaka: Maandag 1 aug 2011 22.42uur plaats. tijd

1 augustus 2011 - Melaka, Maleisië

Onze eerste dag in Maleisië is alweer voorbij. Gisteren (zondag 31 juli) heeft  Jeroen Wildevuur ons ’s ochtends om 8.oo uur opgehaald en naar Schiphol gebracht. Ging allemaal zeer voorspoedig. We hadden al ingecheckt en konden vrijwel meteen onze koffers afgeven. Dick wilde graag eerst even naar het Panoramadek. We waren toch vroeg zat dus dat kon gemakkelijk. Ons eigen toestel van Malaysia Airlines stond nog niet aan de gate. Even rond gewandeld we moesten tenslotte nog lang genoeg zitten. Na de paspoortcontrole nog even wat dingetjes gekocht (onder andere voor Wouter zijn zieke keel, waarom wordt hij nou precies gisteren ziek?) Daarna naar de Starbucks. Bij de bagage controle werd met name Maaike uitvoerig gefouilleerd (vond ze heel leuk (niet dus)). Ruim op tijd op onze plekjes in het vliegtuig. Deze vertrok toch nog 20’te laat. Maar de verwachting was dat we voor de verwachtte tijd zouden arriveren in KL. In het vliegtuig zijn we goed voorzien van eten en drinken. We hebben ons aardig vermaakt met films, tv-series  en games. Ik heb wat gedoezeld en Dick heeft zelfs een paar uurtjes geslapen. Inderdaad keurig op tijd op KL. Moesten eerst met een treintje naar een andere hal voor de paspoorten check(stempels) en onze bagage.  Bij de uitgang stonden verschillende mannetjes met bordjes met namen. Niet de onze dus (lekkerrr..) Bij navraag stonden   we wel op iemand zijn lijstje. Gelukkig. Snel even geld gepind. Daarna met z’n vieren in een 8-persoons busje op weg naar Melaka. De chauffeur nog wel laten stoppen voor wat flesjes water.

Om ongeveer 8.30 uur (maleisische tijd) waren we al bij Hotel Puri. Helaas zouden we pas na drieën in onze kamers kunnen. Na wat aandringen konden we gelukkig wel vast één kamer krijgen. Hebben daar vervolgens eerst een paar uurtjes geslapen.

We besluiten op ons gemak vast wat rond te kijken, ons Hotel ligt midden in het centrum, dus alle bezienswaardigheden zijn op loopafstand. Omdat het inmiddels al over enen is beginnen we wel trek te krijgen. Onze laatste maaltijd was vannacht om vier uur (breakfast). We eten onze eerste Maleise Mie soep aan een restaurantje aan de rivier. Hoewel het behoorlijk warm is is het hier met een lekker windje goed uit te houden. We besluiten om een mini cruise over de rivier te maken. Duurt ongeveer een uurtje.  Was wel leuk maar niet heel bijzonder. Onderweg zagen we wel verschillende waterhagedissen enkele van wel anderhalve meter. In het hotel lekker gedoucht want je voelt je door die klamme hitte wel snel vies. Diner in een restaurantje in de buurt. Daarna om op één van de binnen terrassen van het hotel spelletje gedaan. Ons hotel (Hotel Puri) is een oud chinees huis. Wij vinden het vrij bijzonder. Aan de buitenkant lijkt het maar klein maar het is ruim 100m diep en heeft verschilleden terrassen met vijvers met karpers en heel veel planten beetje jungle-achtig. Heel sfeervol.