Pulau Lang Tengah: 15 augustus

18 augustus 2011

Vandaag met een privé transfer naar het eilandje Lang Tengah, naar d’Coconut Lagoon resort. We weten eigenlijk niet precies hoe laat we gehaald worden (was tot nu toe 8.30 of 9.00uur). We gaan dus maar uit van het eerste. Blijkt dus 8.00 uur te zijn. Er staat een heerlijk ontbijtbuffet maar we graaien snel een paar zoete broodjes en wat fruit bij elkaar want er wordt dus al op ons gewacht.  Het is twee uur rijden naar Merang van waar de boot gaat. Deze vertrekt om 11.00uur en blijkt een bootje voor ongeveer 8 passagiers en heel veel dozen (mn drank en voedsel). Lang tengah is heel klein er staan alleen 4 resorts/hotels op en verder niets. Dit is dus echt een bounty-eilandje. Prachtige witte stranden een licht blauwe zee en verder oerwoud en veel palmbomen (beware of falling coconuts). Ons resort is vrij eenvoudig (we zijn inmiddels natuurlijk vreselijk verwend) en het eten niet super, maar verder is het schitterend. We kijken direct uit op het strand en de zee.  We huren voor twee dagen snorkels en flippers.  Meteen vanaf het strand zien we vissen in verschillende kleuren vooral daar waar veel koraal is zien we er echt tientallen. Superleuk!