Kota Bahru: 14 augustus

18 augustus 2011

Opnieuw een reisdag. Vlot op weg want dit wordt de langste rit. We lunchen bij een resort halverwege onze route. Het ligt op een eilandje (pulanu Banding) en we hebben prachtig uitzicht. Rond 16.00uur zijn we op onze bestemming: Kota Bahru. Een stad met maar weinig hoge gebouwen. Ons hotel is dat wel, een prachtige marmeren entree, luxe kamers  en voor het eerst in een “pratende lift” gestaan. Onze “bus” laten we hier achter.  De oostkust en met name Kota Bahru is streng islamitisch. Daarbij is het hier dus Ramadan. We zijn hier maar één nachtje maar willen toch wel graag naar het centrum om te eten en het één en ander te bekijken. Nou dat werd een tegenvaller. Er is niets open, op straat is het vrij vies (kakkerlakken, heel veel) en eigenlijke willen we dan alleen maar wat eten en terug naar het hotel. Helaas gaan de restaurants pas laat open (ivm de ramadan) en waar kan je wel wat eten en zien we de enige westerlingen? Juist bij de McDonalds. Dus hebben we ons tegoed gedaan aan de hamburgers, frietjes en hele grote bekers frisdrank (we vergaan van de dorst (warm/klam/vies))

1. Henk:
    18 augustus 2011
    ok gelukkig maar 1x echt een vieze stad, en W is toch wel wat gewend ;)