Cameron Highlands: 9 augustus

9 augustus 2011

Vandaag gaan we met “onze bus” naar de grootste theeplantage van de Highlands (BOH).  De natuur is hier ook weer prachtig, totaal anders dan de jungle. We rijden langs verschillende kampongs van de Orang Asli (oorspronkelijke bewoners) en om ons heen allemaal theeplantages. Het is een heel smalle weg (fijn met zo’n joekel van een auto) en we moeten al toeterend de bochten nemen maar komen dankzij Dick zijn stuurmanskunsten veilig boven.  We lopen eerst naar het uitkijkpunt en gaan dan naar het fabriekje. Op de plantages zien we mensen met manden op hun rug thee “knippen”. Bij het fabriekje krijgen we een korte uitleg over het proces. Daarna drinken we natuurlijk  thee met  taartjes. Vervolgens gaan we op weg naar een butterflyfarm. Onderweg begint het keihard te regenen. In korte tijd is de weg een klein riviertje. De vlindertuin is wel leuk maar niet spectaculair.  Waarschijnlijk door het slechte weer vliegen ze bijna niet rond. Bij de naastgelegen beefarm  kunnen we weinig zien door de harde regen. Als ik aan een mevrouw daar vraag of het vaak zo hard regent zegt ze nee hoor alleen gisteren en vandaag. Ze moet erg lachen als ik zeg dat dat precies de dagen zijn dat wij hier zijn. We gaan nog wel zelf aardbeien plukken bij een immens grote strawberryfarm. (is weer overdekt). Terug in het hotel zetten we lekker thee. En eten we onze zelf geplukte aardbeien en chocolade. Door de regen hebben we geen zin in de voorgenomen wandeling. Maaike en ik gaan lekker een filmpje kijken en Dick en Wouter gaan lekker sportief squashen. Daarna duiken Wouter en Maaike nog even het zwembad in.

1. Vera:
    9 augustus 2011
    hey echt leuk al die verhalen, veel plezier nog en blijf mr af en toe wat schrijven :P
  2. Mar:
    10 augustus 2011
    Lieve allemaal,
    Eindelijk hebben wij jullie gevonden!!! Het was wel even lezen zo alle verhalen achter elkaar. Wat klinkt het geweldig, wat jullie allemaal meemaken. André en Petra lopen 1 week op jullie voor, dus we herkennen de olifantenverhalen. Zo te lezen genieten jullie van de natuur en het eten. Ik hoop voor jullie dat de regen nu stopt. Geniet ervan daar aan de andere kant van de wereld. Groet en dikke zoen, Mar en de mannen