KL: 5 augustus

9 augustus 2011

Vandaag staat een excursie naar de olifanten op het programma. Deze keer gaan we met een bus met meerdere mensen. Wij denken dat we rechtstreeks daar naar toe gaan maar we blijken eerst nog via een tin winkeltje/fabriekje te gaan. Zat volgens mij niemand op te wachten maar ja… Er wordt al vroeg geluncht wij zitten met vier Aussies en een meisje uit Oezbekistan aan tafel. Best gezellig.

Dan naar het olifantenopvangcentrum. Door dat de habitat van deze dieren op veel plaatsen in het gedrang komt (bos wordt gekapt voor Palmolieplantages) ruïneren zij plantages en worden gevaarlijk voor de mensen. Dieren uit deze gebieden worden met behulp van “tamme” olifanten uit het opvangcentrum verplaatst naar een betere leefomgeving. Op een aantal (mn de oudere en juist de jonge olifanten) kunnen bezoekers rijden, eten geven en mee baden in de rivier. Ik ga samen met Maaike op zo’n giant. We zitten gewoon op zijn rug (geen kleedje, stoeltje oid). Je voelt zijn ruggengraat, spieren en zijn haren kriebelen aan je blote benen, hij voelt heel warm. Leuk om een keer gedaan te hebben. De kleine olifanten mogen we voeren met pelpinda’s en later worden er heel veel kratten fruit neergezet om  aan de grote te geven.  Vervolgens gaan twee kleine olifanten de rivier in en mag iedereen (meeste in badkleding , bikini’s verboden (islam) dus T-shirts)mee het water in. Ik blijf op de kant om foto’s te maken en te filmen. Het had mij ook wel leuk geleken (ook lekker koel) maar mijn darmen zijn nogal van slag, dus doe dit maar even niet. In het water mag iedereen om de beurt op de olifanten en wordt dan door de hele groep vreselijk nat gespetterd. De olifanten worden met zand ingewreven en weer zwemmen spetteren etc. Iedereen heeft veel lol. Voor we weer bij het hotel zijn is het al wel 18.30uur (veel later dan verwacht) maar dat komt mede door de Ramadan waardoor veel dingen op andere tijden beginnen. Snel even douchen en dan naar China Town voor de avondmarkt. We kopen best veel leuke dingen (vooral Dick is handig om dingen voor weinig geld mee te krijgen (hij vindt zich zelf ook erg geweldig)).Eten doen we deze keer bij een Reggae bar waar ze lekkere pizza’s hebben daar hadden we echt zin in en de muziek is ook leuk. (we hadden al chinees/maleis geluncht). Al met al een erg geslaagde dag.