Taman Negara: 6 augustus

9 augustus 2011

Vandaag een reisdag. We gaan met een bus (luxe) naar Kuala Tembeling . Hier vandaan gaan we met lange smalle boten de jungle in voor een tocht van 3 uur. We kunnen met z’n tweeën naast elkaar zitten maar zitten wel direct op de bodem, na een tijdje krijgen we dan ook wel een houten achterwerk maar de tocht over de rivier de Tembeling is echt heel mooi. Bij het resort aangekomen worden we ontvangen door een “welkomstcomité” van zingende mensen en we krijgen allemaal een drankje en een koud doekje om onze bezwete hoofden af te vegen. We reserveren gelijk voor de avond een nightwalk in de jungle en voor de volgende dag twee excursies: canopywalk en een boottocht naar de watervallen van Lata Berkoh. Wij krijgen twee geschakelde chalets (met tussendeur). De “huisjes” zijn helemaal van hout en echt heel compleet ingericht (gewoon een wc, douche en klein koelkastje) en dat midden in de jungle. Voor 1 ringgit (0,25 eurocent)pp kan je je met een bootje naar de andere kant van de rivier laten brengen. Daar zijn ook verschillende overnachtingsgelegenheden en een heel stel floating restaurants. We eten al vrij vroeg (ivm met de avondexcursie) en hebben nog keus uit alle restaurants (als we weg gaan zit echt alles vol). We eten lekker voor weinig geld. De avondwandeling door de bush valt een beetje tegen. We zijn met een groep van 10 mensen wat als je mn op zoek bent naar bijzondere insecten gewoon te veel is. Het meest bijzonder is de black scorpion die de gids uit zijn holletje weet te lokken. Verder zijn er dus heel veel van die groepjes toeristen (allen met zaklantaarns). Hierdoor is het volgens onze gids too noisy en too much light. Dus niet zo heel veel gezien.