Penang: 13 augustus

14 augustus 2011

Vandaag vroeg op we willen veel zien. We gaan eerst naar Kee Lok Si, het grootse boeddhistische tempelcomplex van Maleisië. Hier kijken we lang rond, het is eigenlijk niet eens echt mooi, maar zo immens. We beklimmen ook de pagode. Daarna gaan we naar nog twee andere boeddhistische tempels:  een Thaise en een Birmese. In alle tempels worden grote hoeveelheden wierookstokjes gebrand. Mn chinezen staan deze bij de verschillende boeddha’s te “bidden”. Hier en daar staan monniken in oranje gewaden te “neuriën”.  Overal moet je je schoenen uitdoen. Stom van mij ik heb schoenen met veters aan (lekker onhandig dus). Dan weer naar het hotel (gaat allemaal prima met onze nieuwe navigatiemiep). In het hotel (dat ook een museum is) gaan we mee met een rondleiding. (Maaike haakt al gauw af en zit met d’r blackberry te  “kletsen” met d’r vriendinnen) . Een goed engels sprekende dame vertelt van alles over “het blauwe huis” en veel over Chinese tradities en dergelijk.  Hierna maken Wouter, Dick en ik nog een wandeling door het centrum van Georgetown (Chinese wijk, Indiase wijk, verschillende tempels en moskeeën). Overal worden vuren ontstoken en wierook gebrand. Het blijkt dat de chinezen in de maand augustus hun doden eren en dat doen ze op die manier. ’s Avonds gaan we naar Batu Ferringhi: zo’n 20’rijden, hier zijn veel restaurantjes en er is een avondmarkt. We kopen wat souvenirs. Bij een “spa” laten we door visjes “dr. Fisch” aan onze voeten knabbelen. Dick lijkt wel een meisje zoals die loopt te giebelen. Ik vind het best lekker. ’s Avonds eindelijk met Henk geskyped  (mn door het tijdsverschil liepen we elkaar steeds mis).

1. Klaske:
    Ha Schalligjes!
    Wat leuk om te lezen! Zo te zien maken jullie van alles mee! Hopelijk valt er nog veel voor jullie te genieten!! We horen het graag!
    xx Klaske en de rest
  2. Theo & Hetty:
    14 augustus 2011
    Dit is toch beter dan een kaartje. dat "bidden" van de chinezen bij de verschillende boeddha's gaat dat via zo'n gebedsmolen, waar je een zwiep naar links tegen aan moet geven?
    Geniet van dit exotisch uitstapje
  3. Mar:
    15 augustus 2011
    Wat dapper van Dick dat hij zomaar visjes aan zijn voeten liet knabbelen. Wat een prachtige foto via de mail, die bedjes met een hemels blauwe zee er achter. Veel plezier!!!
  4. Carola:
    17 augustus 2011
    Hoi hoi,
    Wat een heerlijke reis als ik dat zo lees en zie. Geniet er nog maar van, want voor je het weet zit je weer in Nederland (wij weten er alles van). Je zult er vast met plezier op terugkijken. Ook wij hebben een onvergetelijke reis achter de rug en ik heb regelmatig heimwee naar de vele mooie en speciale plekken waar we geweest zijn. Tot gauw, Carola en familie