Kuala Lumpur 4 augustus 15.00uur

4 augustus 2011 - Kuala Lumpur, Maleisië

Gisteren zijn we met privé transfer van Melaka naar Kuala Lumpur verkast. Swiss Garden is een heel ander hotel dan Hotel Puri. We hebben nu een ”flatgebouw” met veel marmer en blingbling. Vooral Maaike vindt het erg mooi. We hebben twee kamers met connectiondoor, wel zo gezellig.

We zijn naar Bukit Bintang geweest. Deze wijk ligt naast het hotel en er zijn allemaal grote winkelcentra “Mall” met heel veel (superluxe) winkels. We hadden ons in tweeën opgesplitst. Maaike en Ik zijn ons gaan vergapen aan Versace Gucci en andere luxe winkels, de mannen hebben zich meer in de elektronica gestort. ’s Avonds zijn we gaan eten aan de Jalan Alor. “Het” eetstraatje in deze buurt. We zaten tussen allemaal locals, wel heel leuk en met name Dick z’n vis was heel lekker. Daarna nog over een markje waar Dick Durian (de nationale vrucht) heeft gekocht. Je ziet mensen deze ook aan tafeltjes uitlepelen. Wij hadden het (achteraf) niet zo slimme idee hem mee te nemen (alleen het vruchtvlees). In het hotel hebben we beiden een hap genomen (Dick ging gelijk bijna over zijn nek) bleek dus geen succes. Ik vond hem best wel smaken maar de nasmaak was wel heel vies. Het probleem was de geur. De hele kamer stonk. Wouter en Maaike hadden meteen geen zin om het te proberen. Dick heeft hem weggegooid bij de liften aan het einde van de gang.

Drie keer raden waar het vanochtend naar rook in ons chique hotel…

Het ontbijt was erg goed. Opnieuw zowel oosters als westers eten. Van alle twee heel veel keus (dat betekent denk ik geen lunch). Vandaag pakken we een taxi vanaf het hotel naar de Petronas Twin Towers. En enorme rij om de bridge tussen de twee torens te bezoeken. Wij zijn er om 9.30uur maar dan zijn helaas de kaarten voor de hele dag al vergeven (mensen stonden al twee uur in de rij). Wij zijn de torens dus maar aan de buitenkant gaan bekijken en ik moet zeggen op het plaatje vond ik ze niet zo bijzonder maar ze zijn echt mooi. Supermodern maar toch hebben ze iets oosters. Op aanraden van David (en familie) zijn we naar het aquarium naast de towers gegaan. Heel leuk. Vervolgens een taxi (decadent!) naar  het stadscentrum. Afgezet bij Dataran Merdeka. Mooie oosterse gebouwen uit eind 19de eeuw met als achtergrond allemaal hoge moderne gebouwen. Helaas mochten we niet in de Masjid Jamek, een heel fraaie moskee, omdat men daar net aan het bidden was (we hadden de aankondiging daarvan inderdaag al door de stad gehoord). We hadden geen zin om te wachten omdat we om 16.00 uur opgehaald worden voor een excursie naar de “vuurvliegjes”.