Pulau Redang: 19 augustus

19 augustus 2011

Voor vanochtend 9.00uur een jungletracking geboekt waarbij we terug met een bootje zullen gaan. We blijken niet alleen met onze twee gidsen te zijn maar er zijn ook nog drie Italianen. (er zitten in dit resort heel veel Italianen). De tocht was best mooi maar die Italianen bleven constant praten (heel luid) en we hebben dus tegen de verwachting in nauwelijks iets gezien (geen apen, herten of grote hagedissen). Aan het eind waren ze nog verbaasd dat ze niets gezien hadden ook. Ik ergerde me kapot  aan die lui. De gids vond het heel vervelend voor ons. Maar ze zijn hier zo beleeft, hij durfde kennelijk niets te zeggen. Toen we in gesprek kwamen en wij vertelden dat we nog geen turtles hadden gezien zei hij dat hij en zijn vriend daar wel voor konden zorgen (als een soort compensatie voor de enigszins mislukte jungletracking). We spraken af dat wij twee kayaks zouden huren en zij zouden zorgen voor de rest. Spannend! Keurig op de afgesproken tijd kwamen ze er aan met snorkels en maskers. Zij gingen achter op de kayak en peddelden met ons naar de baai naast ons resort. En ja hoor al heel snel “spotten” zij de eerste turtle. Wij het water in en daar zagen we de schildpadden.  Vervolgens naar een plek gepeddeld waar ze brood voor mee hadden genomen en er echt tientallen vissen op afkwamen waar wij tussen zwommen. Uiteindelijk nog naar het koraal en daarna zouden we weer terug gaan. Dat ging echter niet zomaar. Dick had namelijk wat problemen om weer in de Kayak te komen. Wij zaten samen in één. En ik mocht er eerst in klauteren (alles behalve charmant viel ik dan languit in die kayak. Voor  Dick bleef er dan natuurlijk niet te veel plek over. En tot twee keer toe ging dus de hele kayak  (inclusief gids, snorkeluitrusting, peddels en ik) om. De andere gids en Maaike en Wouter kwamen niet meer bij van het lachen. Het was een erg leuk middaguitje.

Op het resort, dat groot is (maar nou ook weer niet supergroot) rijden golfkarretjes waar je in kan stappen en die brengen je dan naar het strand  (is wel 3 of 4’lopen) of weer naar je kamer. Hoe decadent wil je het hebben. We hebben nog geen één keer gebeld voor zo’n karretje maar als we er één tegen komen maken we er wel steeds gebruik van. Verder loopt er hier ontzettend veel personeel rond. Is er bij het strand een kraampje waar je iedere dag badlakens voor het strand kan ophalen en kan je liggend op je strandstoel van alles te eten en te drinken bestellen.

1. Henk:
    20 augustus 2011
    de apen hebben jullie wel egzien, dat waren natuurlijk de spageties, ha ha ha.
    Nou in elk geval schildpadden, mooie compoensatie lijkt me zo, en als ikmag keizen. Genier nog van een paar paradijselijke uurtjes!