Pulau Redang: 20-08-2011

21 augustus 2011

Vandaag voor het eerst sinds dagen bewolkt (maar evengoed warm). We doen lekker rustige aan en brengen de ochtend lezend, “  zonnend”   en af en toe een beetje zwemmend door. Wouter gaat als enige nog even sportief naar het fitnesscentrum.  Vanmiddag gaan Maaike en Wouter  duiken. Maaike wil dat al lang graag een keer doen en Wouter lijkt het ook leuk. Ze krijgen eerst een uitleg van ongeveer een uur, waarna ze vervolgens bijna een uur de zee opgaan. Maaike loopt helemaal krom over het strand met die zware zuurstoffles op haar rug. Ze zien er alle twee heel stoer uit. Ze gaan met een bootje naar een platformpje in de zee, van waar ze “te water” gaan. Dick en ik huren voor twee uurtjes snorkels en maskers om een beetje te kunnen zien wat ze doen. Gisteren hadden we al een onderwatercameraatje gekocht (om de schildpadden vast te leggen). Nu zullen we proberen we onze duikers vast te leggen. Wouter heeft wat problemen met z’n oren waardoor hij niet zo snel dieper kan. Maaike vindt het helemaal geweldig en geniet duidelijk met volle teugen. Beiden hebben het heel leuk gevonden. Omdat het de laatste avond is gaan we ’s avonds chique eten in het hotel. Er is een super-de-luxe buffet.  Dick doet zich weer flink tegoed aan de oesters. Verder is er een hele ruime keuze uit allerlei voorgerechtjes en echt héél veel gebakjes ijs etc. Heerlijk dus.